Introductie

Zakelijke brieven en documenten zijn voor veel lezers onbegrijpelijk. Ook hoog opgeleiden ergeren zich aan onnodig complexe teksten. Als klanten niet goed weten wat ze met een brief of e-mail aanmoeten, jagen ze uw organisatie op onnodige kosten. U krijgt veel vragen, telefoontjes, e-mails en brieven. Of de klant doet eenvoudig niet wat u van hem verwacht. Dit kost u veel extra tijd en dus geld, terwijl dat helemaal niet nodig is.

Beter begrijpen van brieven

Uit onderzoek blijkt, dat slechts een klein deel van de klanten brieven, die ze van bedrijven ontvangen, in zijn geheel begrijpen of tot zich door laten dringen. Dit leidt tot veel irritatie bij de klant. De betrokken organisaties moeten hun bedoelingen dus nog een keer uitleggen. Het is niet moeilijk begrijpelijk te schrijven, zodat 90% u goed begrijpt. In de trainingen “begrijpelijk schrijven” leert u hoe u toegankelijk en klantvriendelijk schrijft: u krijgt in de training persoonlijke adviezen over uw eigen manier van schrijven in korte tijd leert u meer begrijpelijk te schrijven en hiermee meer effect te bereiken

Training onderwerpen

De volgende onderwerpen komen in de training “begrijpelijk schrijven” aan de orde: lezen met de ogen van uw lezer helder krijgen wat u wilt zeggen een voor de lezer logische volgorde of structuur maken in een begrijpelijke stijl schrijven correct Nederlands schrijven het geheel aantrekkelijk opmaken een ander uw tekst eens met nieuwe ogen laten bekijken de verschillende soorten teksten onderscheiden in beleidsnota’s, memo’s, beschikkingen, persberichten, brieven, e-mails, websites, blogs en tweets U oefent met verschillende schrijftechnieken en krijgt advies over uw eigen teksten. Na de training komt en blijft u goed in verbinding met uw klanten door uw nieuwe schrijftechniek. Bent u nieuwsgierig geworden, neem dan vrijblijvend contact met ons op. Relevant: 23-10-2019: Het kabinet vindt de eigen communicatie lastig te snappen en gaat 100 taalexperts inzetten Volgens het kabinet zijn er 2,5 miljoen Nederlanders die overheidsbrieven niet altijd begrijpen. "Een deel van de mensen schaamt zich daarvoor en durft niet te vragen wat er precies wordt bedoeld" , zegt staatsecretaris Raymond Knops. "Vervolgens komen ze in problemen, bijvoorbeeld doordat ze een belastingaanslag niet betalen. Door duidelijker te communiceren, kan de overheid een hoop ellende besparen. " Bron: Algemeen Dagblad
S10 kostenbesparingen
Uw partner in bedrijfsvoering
Footer van de website rode lijn met lichtblauw gefaded
KVK 57521425
BTW Nr.: NL001984850B40
© S10 group 2019
0252-225 466
S10 geschreven communicatie training
Persoonlijke adviezen over uw eigen manier van schrijven. In korte tijd leert u meer begrijpelijk te schrijven!
S10 training geschreven communicatie S10 begrijpelijk schrijven in een notendop Pagina inhoud: Training onderwerpen Introductie Beter begrijpen van brieven

Geschreven communicatie training

Optioneel ook in het Engels
naar boven naar boven
S10 geschreven communicatie training
Training begrijpelijk schrijven
S10 geschreven communicatie training

S10 Academy

Introductie

Zakelijke brieven en documenten zijn voor veel lezers onbegrijpelijk. Ook hoog opgeleiden ergeren zich aan onnodig complexe teksten. Als klanten niet goed weten wat ze met een brief of e-mail aanmoeten, jagen ze uw organisatie op onnodige kosten. U krijgt veel vragen, telefoontjes, e-mails en brieven. Of de klant doet eenvoudig niet wat u van hem verwacht. Dit kost u veel extra tijd en dus geld, terwijl dat helemaal niet nodig is.

Beter begrijpen van brieven

Uit onderzoek blijkt, dat slechts een klein deel van de klanten brieven, die ze van bedrijven ontvangen, in zijn geheel begrijpen of tot zich door laten dringen. Dit leidt tot veel irritatie bij de klant. De betrokken organisaties moeten hun bedoelingen dus nog een keer uitleggen. Het is niet moeilijk begrijpelijk te schrijven, zodat 90% u goed begrijpt. In de trainingen “begrijpelijk schrijven” leert u hoe u toegankelijk en klantvriendelijk schrijft: u krijgt in de training persoonlijke adviezen over uw eigen manier van schrijven in korte tijd leert u meer begrijpelijk te schrijven en hiermee meer effect te bereiken

Training onderwerpen

De volgende onderwerpen komen in de training “begrijpelijk schrijven” aan de orde: lezen met de ogen van uw lezer helder krijgen wat u wilt zeggen een voor de lezer logische volgorde of structuur maken in een begrijpelijke stijl schrijven correct Nederlands schrijven het geheel aantrekkelijk opmaken een ander uw tekst eens met nieuwe ogen laten bekijken de verschillende soorten teksten onderscheiden in beleidsnota’s, memo’s, beschikkingen, persberichten, brieven, e-mails, websites, blogs en tweets U oefent met verschillende schrijftechnieken en krijgt advies over uw eigen teksten. Na de training komt en blijft u goed in verbinding met uw klanten door uw nieuwe schrijftechniek. Bent u nieuwsgierig geworden, neem dan vrijblijvend contact met ons op. Relevant: 23-10-2019: Het kabinet vindt de eigen communicatie lastig te snappen en gaat 100 taalexperts inzetten Volgens het kabinet zijn er 2,5 miljoen Nederlanders die overheidsbrieven niet altijd begrijpen. "Een deel van de mensen schaamt zich daarvoor en durft niet te vragen wat er precies wordt bedoeld" , zegt staatsecretaris Raymond Knops. "Vervolgens komen ze in problemen, bijvoorbeeld doordat ze een belastingaanslag niet betalen. Door duidelijker te communiceren, kan de overheid een hoop ellende besparen. " Bron: Algemeen Dagblad

Geschreven communicatie

training

Optioneel ook in het Engels
Persoonlijke adviezen over uw eigen manier van schrijven. In korte tijd leert u meer begrijpelijk te schrijven!
S10 begrijpelijk schrijven in een notendop
Uw partner in bedrijfsvoering